כללי

עם כל הלווינים

[:he]

עם כל הלווינים: רשת תחנות הקבע של חברת AXIS

סמואל עואודה – מהנדס מיפוי וגיאו-אינפורמציה, מודד מוסמך, חברת AXIS

בתחילת שנת 2017, כחמש שנים מהקמת רשת תחנות הקבע של חברת "אקסיס GPS ומכשירי מדידה" והתחלת שירותי ה-  VRS (GPS & GLONASS) , התקבלה בחברה החלטה אסטרטגית לפעול לביצוע שינוי מהותי ביכולות הרשת כך שתתאפשר קליטה של כל מערכות לווייני המיקום (כל לווייני ה- GNSS ) ובכלל זה גם מערכת הלוויינים הסינית BIEDUE ומערכת הלוויינים האירופאית GALILIO . יש לציין שהשינוי כלל גם עדכון תוכנות ניהול הרשת TRIMBLE PIVOTE.  שינוי זה נועד לטובת שיפור השירות ללקוחות ומתוך הבנה שרשת תחנות הקבע של חברת אקסיס, הינה תשתית 'לאומית' עליה מתבססים מאות מודדים בביצוע עבודות מדידה מדויקות בכל מקום בארץ.

השינוי הנ"ל בוצע באופן מלא ומוצלח. היום, אנו שמחים להודיע שרשת תחנות הקבע של חברת אקסיס היא:

  • הרשת היחידה שמשדרת ותומכת בכל מערכות לווייני המיקום
  • הרשת היחידה המאושרת בכיסוי ארצי על ידי המרכז למיפוי ישראל (להל"ן מפ"י)

באתר Govmap.gov.il  ניתן לראות את תחום הכיסוי המאושר של רשתות תחנות הקבע שאושרו ע"י מפ"י  (בלשונית :מיפוי, מתחמים וגבולות ) – ראה תמונה.

 

 

ההשקעה האדירה של חברת אקסיס ברשת תחנות הקבע, יחד עם תחזוקה ובתמיכה שוטפת במהלך כל השנה, מאפשרים למודדים רבים המחוברים לרשת, לבצע מדידה מדויקת, מדידה מהירה ולקבל פתרון יציב בכל מקום וזאת גם בתאי שטח בנויים, בקרבת מבנים ומתחת לעצים.

מאות מודדים בוחרים לעבוד עם רשת תחנות הקבע של חברת אקסיס: יותר מ- 1,000 מנויים וכ- 400 מנויים לרשת RTX!
מאות מודדים בוחרים לעבוד עם מכשיר ה- SP60:  יותר מ 420 מכשירי SP60 פועלים כיום בארץ.

מכשיר ה-  SP60 משלב באופן ייחודי מספר טכנולוגיות חדשות, מתקדמות וייחודיות ובהן: RTX ו- Z-BLADE    המקנות למכשיר זה את היתרונות המשמעותיים לביצוע מדידות ברמות דיוק ומהימנות גבוהות מאוד וזאת בכל תנאי ובכל מקום.

טכנולוגיית ה- Z-BLADE הינה טכנולוגיה חדשה וייחודית (פטנט רשום) שפותחה על ידי חברת TRIMBLE.  ה- Z-BLADE מאפשר לקלוט את כל לווייני ה- GNSS ולקבל פתרון fixed בזמן הקצר ביותר ללא תלות בקליטה של מספר מינימלי של לווייני GPS. ה-  Z-Blade  מאפשר פתרון בהתבסס על כל קומבינציה של לווייני ה- GNSS  ובכך מאפשר קבלת פתרון גם במקומות בהם נראות הלוויינים מוגבלת וכיפת השמים חסומה חלקית.

טכנולוגיית ה- RTX, הינה טכנולוגיה חדשה וייחודית שפותחה אף היא על ידי חברת TRIMBLE. טכנולוגיה אשר  עשתה מהפכה בתחום שירותי המיקום הגלובליים ובתחום רשתות תחנות הקבע. ה- RTX מאפשר לעבד עד 500 תחנות רשת בשרת יחיד ולספק בזמן אמת תיקוני מיקום לכל הלוויינים. בשיטת ה- RTX, תיקוני המיקום מחושבים מרשת התחנות הקבועות העולמית של Trimble  בשילוב רשת תחנות הקבועות המקומית. בכל רגע נתון מופעל מנגנון בקרת איכות על התיקונים המשודרים למודד בשטח. במידה והמערכת מאתרת ערכים חריגים בתיקונים המחושבים, המערכת מיישמת תיקוני מיקום המבוססים על הפתרון של RTX ולא על הפתרון של הרשת המקומית.

רשת תחנות הקבע הארצית של חברת אקסיס יחד עם טכנולוגיות ה- Z-BLADE וה- RTX, מאפשרת למודדים בכל מקום בארץ לקלוט כ- 25 לוויינים בשטח פתוח (בעוד שברשתות האחרות המודדים קולטים לכל היותר עד 15 לוויינים) ולקלוט כ- 19 לוויינים בשטחים בנויים (בעוד שברשתות האחרות המודדים מתקשים לקלוט 8 לוויינים ומצויים ב- float)  ולקבל פתרון fixed.

בחברת אקסיס פועלים על פי המלצת חברת TRIMBLE כך שאנו בוחרים להדגים את מכשיר ה – SP60 במקומות בנויים, בצמוד למבנה ומתחת לעצים (ולא בשטחים פתוחים כמו שהמתחרים נוהגים להדגים) והמודדים מתרשמים שאכן זה עובד.

חברת אקסיס, מתוך גישה מקצועית, פועלת גם בימים אלה לשפר ולהוסיף ליכולות של רשת תחנות הקבע. 

ברבעון השני של 2019 התחלנו בביצוע פיילוט בו לקחו חלק מספר משרדי מדידה מרחבי הארץ. הפיילוט כלל בין היתר איסוף תצפיות באזורים גאוגרפים שונים לבחינת איכות השיפורים בביצועי הרשת.

ההפעלה והתחזוקה השוטפת של רשת תחנות הקבע של חברת אקסיס מבוצעים על ידי צוות עובדים מקצועי ואיכותי הכולל מהנדסי מיפוי וגיאו-אינפורמציה, מודדים מוסמכים וצוות טכני. ב- 2018 הוסיפה אקסיס לצוות שני מהנדסי  מיפוי וגיאו-אינפורמציה בוגרי מכוני המדעים במינכן ובלקסרויה שבגרמניה. הצוות המקצועי של החברה בארבעת סניפיה, מונה היום 13 מהנדסי מיפוי וגיאו-אינפורמציה בהתמחויות שונות כמו בטמטריה, צילום אוויר, פוטוגרמטריה, GIS, קדסטר, קדסטר תלת-ממדי, סריקה, מחשוב ותוכנות, GNSS ולוויינים ועוד. צוות מקצועי זה מסייע, תומך ומלווה את לקוחותינו בהטמעה וביישום של טכונולוגיות מדידה שרכשו מחברת אקסיס תוך מיצוי מירב היכולות של הטכנולוגיה.

חברת אקסיס הינה הנציגה בישראל של מספר חברות מהמובילות בעולם בתחום הציוד, המכשור ופתרונות המדידה. החברה תמשיך בהנגשת טכנולוגיות ופתרונות מדידה מתקדמים ומכשור מדידה חדשני במגוון תחומים. החברה תסייע בהטמעה וביישום מוצלחים של טכנולוגיות אלה במשרדי ובחברות מדידה ותסייע להם בהרחבת תחומי פעילותם.

_________________________________________________________________________________________________

 [:en] [:]

שירותים נוספים